ارائه دهنده خدمات تعمیر و نگهداری

ارائه دهنده خدمات تعمیر و نگهداری

تعمیر چیلر - تعمیر سردخانه
ارائه دهنده خدمات تعمیر و نگهداری

ارائه دهنده خدمات تعمیر و نگهداری

تعمیر چیلر - تعمیر سردخانه

ایا میدانید؟

ایا میدانید:

وجود رسوب در لوله های فن کویل و چیلر باعث کاهش راندمان تبادل حرارت شده و ظرفیت سرمایشی تجهیزات را کاهش می دهد و لازم است برنامه ریزی جهت رسوب زدایی دوره ای چیلر و فن کویل ها صورت پذیرد .دوره زمانی رسوب زدایی بستگی به میزان سختی آب و روش های سختی گیری آب سیستمم سرمایش دارد و حتی المقدور باید سختی گیری آب انجام گردد

ایا میدانید؟

به ازای هر یک درجه فارنهایت(0.5 درجه سانتیگراد)افزایش دمای آب چیلد ورودی به فن کویل حدود 4درصد ظرفیت برودتی فن کویل کاهش می یابد .یعنی اگر دمای آب چیلد ورودی به فن کویل از 45 درجه فارنهایت به 50 درجه فارنهایت افزایش یابد حدود 20 درصد ظرفیت سرمایشی فن کویل کاهش می یابد لذا باید در نگهداری و بهره برداری از چیلر دمای آب چیلد خروجی از چیلر به خوبی تحت کنترل باشد در غیر اینصورت و بالا بودن دمای آب چیلد خروجی از چیلر،فن کویل نصب شده در اتاق توانایی تامین دمای مطلوب اتاق را نخواهد داشت .

چیلر تراکمی چیست

چیلر تراکمی چیست؟
در چیلر های تراکمی مبرد داخل کندانسور بوسیله آب خنک میشود .در این نوع چیلر، آبی که مبرد داخل کندانسور را خنک میکند خود گرم شده و دیگر قابل استفاده نیست به همین دلیل این آب وارد برج خنک کننده شده، دمایش پائین می آید و دوباره جهت خنک  کردن مبرد وارد کندانسور می شود.در مناطقی که درصد رطوبت هوا زیاد باشد چون در برج خنک کننده فرایند انتقال حرارت بر اساس گرمای نهان تبخیر انجام میشود ، برج خنک کننده کارائی نداشته و نمیتوان چیلر آبی استفاده کرد ، همچنین اگر میزان مواد خورنده و رسوب آب زیاد باشد ، چون امکان خورندگی و رسوب گیری و مسدود شدن لوله های داخل کندانسور زیاد است بنابر این امکان استفاده از چیلر آبی وجود ندارد و به ناچار باید چیلر هوائی استفاده کرد.


در زیر به معرفی اجزاء اصلی چیلرهای آبی می پردازیم :
۱- کمپرسور
۲- کندانسور
۳- شیر انبساط
۴- اواپراتور

سه سیکل در یک چیلر آبی تراکمی وجود دارد:

۱- سیکل مبرد : که در آن مبرد از کمپرسور با فشار زیاد خارج شده و در کندانسور خنک می شود و با گذر از شیر انبساط وارد اواپراتور شده و گرمای آب اواپراتور را جذب کرده و آب اطراف اواپراتور را خنک می نماید و پس از خروج از اواپراتور دوباره به کمپرسور بر می گردد .
۲- سیکل آب برج خنک کننده :که آب خنک شده در برج خنک کن وارد کندانسور شده و مبرد را خنک می کند و دوباره به برج خنک کن بر می گردد .
۳- سیکل آب سرمایش ساختمان :که گرمای داخل ساختمان را وارد اواپراتور کرده و به مبرد موجود در اواپراتور منتقل می نماید و خنک شده و دوباره به ساختمان برمی گردد.
چیلر های تراکمی بنا به نیاز بصورت فریونی و آمونیاکی ساخته می شوند .
بعضی نکات درباره چیلر تراکمی:

اختلاف دمای آب رفت و برگشت از چیلر به برج خنک کننده بایستی 5 درجه باشد.
آب رفت به برج خنک کننده دارای دمای 28 درجه می باشد.
قبل از تزریق گاز بایستی شیر سرویس مربوطه را بست.
هنگام وکیوم کردن چیلر بایستی چیلر را خاموش کرد.
بایستی فشار مکش گاز فریون چیلر تراکمی برابر 45-75Psi و در دمش برابر 200-260Psi باشد(با کندانسور آبی).
معمولا لوله بزرگتر لوله مکش یا برگشت بوده و لوله کوچکتر لوله دهش یا رفت می باشد.
در هنگام روغن زدن بایستی چیلر خاموش باشد.
هنگام کارکرد چیلر بایستی تمام شیرهای آن باز شامل مکش-رانش-مایع باز باشد.
بایستی فشار روغن حداقل 20چی اس ای بیشتر از فشار مکش باشد.
برای روشن کردن چیلر ابتدا بایستی فن برج خنک کننده را روشن کنیم. سپس پمپ فن کویل و بعد از آن پمپ برج خنک کننده

(COOLING TOWER) را روشن می کنیم.
برای فشار زیاد و تست ازت از گیج قرمز استفاده می شود.
برای فشار کم و هم چنین وکیوم کردن چیلر از گیج آبی اسفاده می شود.
سطح شیشه نشان دهنده مایع مبرد بایستی صاف و بدون حالت کف زدگی باشد.
سطح روغن کمپرسور بین 1/2-1/4 سطح شیشه روغن نما باید تنظیم گردد.
مقدار اسید پیشنهادی برای چیلر ها با هر ظرفیتی 1/5 کیلوگرم می باشد.
فشار وکیوم در کنار دریا 1.29 اینچ جیوه و در شهر تهران برابر 27 اینچ جیوه تنظیم می گردد.

 


ایا میدانید؟

حدود ۷۰ درصد از خانوارهای ایرانی در فصل گرما از کولر های آبی و یا گازی برای خنک کردن محیط زندگی خود استفاده می‌کنند. توان کولرهای آبی در حدود ۵۰۰ وات و در مورد کولرهای گازی بالغ بر ۲۰۰۰ وات است.

کولرهای آبی در مناطقی که رطوبت هوا بالا است، مانند شمال و جنوب کشور از کارایی خوبی برخوردار نیستند، لذا در این مناطق از کولرهای گازی به طور گسترده استفاده می‌شود. لکن در مناطقی که شرایط آب و هوایی برای استفاده از کولر آبی مساعد است، استفاده از کولر گازی اشتباه است.

   ادامه مطلب ...

ایا میدانید؟

ایا میدانید؟

ابتدایی‌ترین نوع یخچال را ژاکوب پراکنیز در سال 1834 میلادی اختراع کرد. از آن پس این اختراع همواره در حال تحول و دگرگونی بود، تا اینکه اولین یخچال برقی توسط دیوو آمریکایی در سال 1869 به بازار عرضه شد. در یخچال برقی تولید سرما بر اساس اصل تراکم و انبساط یک نوع گاز با درجه حرارت تبخیر پایین ، احتیاج به تخصص و تجهیزات خاص در زمینه ترمودینامیک و مکانیک سیالات دارد.